Aantal
studenten

3.826

Percentage
gediplomeerden
(jaarresultaat)

67,2%

Tevredenheid
leerwerkbedrijven

7,7

Tevredenheid
medewerkers

7,7

Tevredenheid
studenten

6,8

MBO College Zuid

Statistieken

In november 2018 stond de studiemiddag van MBO College Zuid in het teken van generatie Z. Meer inzicht in wat onze studenten beweegt, waar ze door geïnspireerd raken, hoe ze kiezen en hoe ze beter voorbereid kunnen worden op de nieuwe andere wereld was het doel van de middag. Ruud Veltenaar inspireerde met zijn ‘shift happens’, een lezing over een wereld zonder grenzen en met eindeloze (digitale en technologische) mogelijkheden. De workshops werden gegeven door deskundigen waaronder Diva Latifa, een oud-student en influencer, met inmiddels zo’n 180.000 volgers op Instagram. 

Meet Generation Z

Al een aantal jaar organiseert MBO College Zuid de ‘Welkom Week’. Een week vol activiteiten aan het begin van het schooljaar om alle studenten een warm welkom te geven in het nieuwe schooljaar. In 2018 is hier een ‘warme doei’ aan toegevoegd met de ‘Summer Countdown’ campagne om de studenten tijdens de examenperiode een steuntje in de rug te geven. De studenten ontvingen tips tegen examenstress en om te ontspannen. Maar er werden ook activiteiten aangeboden zoals een cv-check of mindfulness. Ook voor medewerkers werden er activiteiten georganiseerd, zoals een ruilbibliotheek. Daarnaast heeft het college als onderdeel van de campagne expositie Zuid geïntroduceerd. Een expositie met foto’s van hoogtepunten van het afgelopen schooljaar.

Summer Countdown

In april organiseerde MBO College Zuid ‘Expeditie Zuid’. Een studiemiddag waarin alle medewerkers letterlijk op expeditie gingen om inspiratie op te doen, nieuwe kennis te vergaren en (nieuwe) collega’s te leren kennen. 

Verkiezingsweek

Er waren vijf routes, met ieder twee locaties. Een ander mbo-college en een extern bedrijf of hybride leeromgeving. De studiedag werd met een 8 beoordeeld. Het bracht de collega’s volgens de evaluatie ‘Energie en inspiratie’, ‘Nieuwe lesideeën’, ‘Contact met andere collega’s’ en ‘Een foto met Kluivert’.

MBO College Zuid richt zich naar de speerpunten uit het coalitieakkoord ‘Een nieuwe lente, een nieuwe geluid’. Het streven is ondernemend, divers, inclusief en groen te zijn. De ontwikkelingen binnen de Amsterdamse topsectoren en de human capitalagenda zijn input voor de invulling van het onderwijsaanbod. MBO College Zuid profileert zich graag als Amsterdamse school. Het doel van de school: de kracht van het mbo te verankeren in de haarvaten van de stad.

MBO College
Zuid

“De opleiding Event Producer is heel divers. We leren veel in de praktijk, maar krijgen ook veel theorie die ik goed kan toepassen tijdens mijn stages.”

Bekijk het introductiefilmpje
  1:28

Sanne
Student

Onze mbo-colleges

Afgelopen jaar heeft bij MBO College Zuid de audit ‘Passend onderwijs’ plaatsgevonden. Op alle onderdelen werd goed gescoord. Er is onderzoek gedaan bij de teams Haarverzorging, Mode en Juridische Dienstverlening. Het auditteam zegt in haar rapport dat er sprake is van een ‘duidelijke samenhang tussen de verhalen van management, specialisten passend onderwijs, teams en studenten’. “Elementen van oplossingsgericht werken, de individuele benadering

Goede beoordeling
passend onderwijs

en kijken naar oplossingen komen terug als praktijk die collegebreed van kracht is”, aldus het auditteam. “Docenten hebben hart voor de student. Er is een cultuur ontstaan van denken in mogelijkheden, die ondersteund wordt door het uitgangspunt van oplossingsgericht werken.” Lof is er ook voor het LEC, onder andere vanwege hun rol bij het ondersteunen van de teams.

MBO College Zuid ziet het als hun missie om de wereld te laten zien hoe mooi het mbo-onderwijs en vakmanschap is. In 2018 heeft het college een mooi begin gemaakt met deze missie door het filmpje ‘Wij geloven in de kracht van het MBO. Jij toch ook?’. Bekijk het filmpje. 

De kracht van
het mbo
Onze mbo-colleges
MBO College
Zuid

MBO College Zuid richt zich naar de speerpunten uit het coalitieakkoord ‘Een nieuwe lente, een nieuwe geluid’. Het streven is ondernemend, divers, inclusief en groen te zijn. De ontwikkelingen binnen de Amsterdamse topsectoren en de human capitalagenda zijn input voor de invulling van het onderwijsaanbod. MBO College Zuid profileert zich graag als Amsterdamse school. Het doel van de school: de kracht van het mbo te verankeren in de haarvaten van de stad.

De kracht van
het mbo

MBO College Zuid ziet het als hun missie om de wereld te laten zien hoe mooi het mbo-onderwijs en vakmanschap is. In 2018 heeft het college een mooi begin gemaakt met deze missie door het filmpje ‘Wij geloven in de kracht van het MBO. Jij toch ook?’. Bekijk het filmpje. 

Summer Countdown
bij de top van 
Nederland

Al een aantal jaar organiseert MBO College Zuid de ‘Welkom Week’. Een week vol activiteiten aan het begin van het schooljaar om alle studenten een warm welkom te geven in het nieuwe schooljaar. In 2018 is hier een ‘warme doei’ aan toegevoegd met de ‘Summer Countdown’ campagne om de studenten tijdens de examenperiode een steuntje in de rug te geven. De studenten ontvingen tips tegen examenstress en om te ontspannen. Maar er werden ook activiteiten aangeboden zoals een cv-check of mindfulness. Ook voor medewerkers werden er activiteiten georganiseerd, zoals een ruilbibliotheek. Daarnaast heeft het college als onderdeel van de campagne expositie Zuid geïntroduceerd. Een expositie met foto’s van hoogtepunten van het afgelopen schooljaar.

Meet
Generation Z

In november 2018 stond de studiemiddag van MBO College Zuid in het teken van generatie Z. Meer inzicht in wat onze studenten beweegt, waar ze door geïnspireerd raken, hoe ze kiezen en hoe ze beter voorbereid kunnen worden op de nieuwe andere wereld was het doel van de middag. Ruud Veltenaar inspireerde met zijn ‘shift happens’, een lezing over een wereld zonder grenzen en met eindeloze (digitale en technologische) mogelijkheden. De workshops werden gegeven door deskundigen waaronder Diva Latifa, een oud-student en influencer, met inmiddels zo’n 180.000 volgers op Instagram. 

Tevredenheid
studenten

Tevredenheid
medewerkers

Tevredenheid
leer-werkbedrijven

Percentage
gediplomeerden

Aantal
studenten

Er waren vijf routes, met ieder twee locaties. Een ander mbo-college en een extern bedrijf of hybride leeromgeving. De studiedag werd met een 8 beoordeeld. Het bracht de collega’s volgens de evaluatie ‘Energie en inspiratie’, ‘Nieuwe lesideeën’, ‘Contact met andere collega’s’ en ‘Een foto met Kluivert’.

In april organiseerde MBO College Zuid ‘Expeditie Zuid’. Een studiemiddag waarin alle medewerkers letterlijk op expeditie gingen om inspiratie op te doen, nieuwe kennis te vergaren en (nieuwe) collega’s te leren kennen. 

Verkiezings-
week
6,8
7,7
7,7
67,2%
3.826

“De opleiding Event Producer is heel divers. We leren veel in de praktijk, maar krijgen ook veel theorie die ik goed kan toepassen tijdens mijn stages.”

Bekijk het introductiefilmpje
  1:28

Sanne
Student

MBO College Zuid

Statistieken