Het uitgangspunt bij het organiseren van het onderwijs is klein binnen groot. Dit houdt in dat de mbo-colleges hun eigen visie formuleren om op basis daarvan hun organisatie in te richten. De kleinste maat is echter niet het mbo-college, maar het team. De teams hanteren een eigen onderwijsconcept, passend bij de opleidingen die zij aanbieden en de doelgroep die zij bedienen.
De meerjarenstrategie is gericht op het ruimte geven aan en ondersteunen van de teams om hen daarmee de mogelijkheid te geven voor hun studenten een superschool te worden. Het vo-onderwijs en het volwassenenonderwijs zijn op dezelfde manier ondergebracht in kleine zelfstandige scholen. Ook de afdeling Educatie & Inburgering heeft een eigen identiteit.
waarden
Ons beleid is niet alleen gebaseerd op onze missie en visie, maar ook op onze kernwaarden. Binnen het ROC van Amsterdam – Flevoland hebben we vijf kernwaarden gedefinieerd.
We streven altijd naar verbetering, creëren nieuwe mogelijkheden en benutten kansen. Onze deskundigheid vormt daarvoor de basis.
/Vakkundig
We geven iedereen ruimschoots aandacht voor zijn of haar persoonlijke en maatschappelijke ontplooiing.
We streven ernaar om het beste uit onszelf te halen en dagen onze studenten uit hun talent volledig te benutten.
We komen onze afspraken na, hebben onze zaken op orde en weten waar we naar toe willen en hoe daar te komen. We nemen verantwoordelijkheid voor onze beslissingen en handelen zorgvuldig.
We werken samen op een respectvolle manier in een informele sfeer waarin iedereen zich geaccepteerd voelt. Door onze open houding staan we dicht bij onze studenten.
Het ROC van Amsterdam en het ROC van Flevoland werken nauw samen. Dit met als doel te leren van elkaar en de kwaliteit te borgen. Het ROC van Amsterdam - Flevoland kent twee bestuursorganen: de Raad van Bestuur en de Raad van Toezicht. Het ROC van Amsterdam en het ROC van Flevoland hebben beiden een eigen College van Bestuur. Dit houdt in dat de instellingen zelf de kern van de door hen aangeboden opleidingen verzorgen en zelfstandig verantwoording afleggen over de kwaliteit van het onderwijs aan de Raad van Toezicht en de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW).
Zowel het ROC van Amsterdam als het ROC van Flevoland verzorgen middelbaar beroepsonderwijs (mbo) dat is ondergebracht in twaalf mbo-colleges. De mbo-colleges van het ROC van Amsterdam bevinden zich in Amsterdam, Amstelveen, Hoofddorp en Hilversum. De mbo-colleges van het ROC van Flevoland in Almere en Lelystad. Daarnaast wordt op het Joke Smit College in Amsterdam voortgezet onderwijs voor volwassenen verzorgd. Ook is er een afdeling Educatie & Inburgering waar
taalonderwijs kan worden gevolgd en ook het VOvA, het Voortgezet Onderwijs van Amsterdam, is verbonden aan het ROC van Amsterdam.
De missie van het ROC van Amsterdam – Flevoland luidt: ik investeer in mensen om een brug te slaan naar werk, samenleving en vervolgonderwijs. De missie is in de ik-vorm geformuleerd om het belang van de betrokkenheid van iedere medewerker te benadrukken. Samenwerkend in teams, met een grote mate van zelfstandigheid, vormen de medewerkers de spil in het bereiken van een hoge kwaliteit van het onderwijs. Daarbij gaat het niet alleen om het aanleren van een vak, maar ook om de ontwikkeling van de student als burger en als persoon. Op deze gedachte is onze visie geënt: ‘Wij verzorgen onderwijs dat je uitdaagt je te ontwikkelen tot gewaardeerd vakman, actief burger en succesvol student’. In lijn met deze missie en visie is onze meerjarenstrategie ‘Elk team een superschool in 2020’ tot stand gekomen.
en visie
ROC van
Amsterdam -
Flevoland
volgende pagina
Amsterdam – Flevoland
en visie
De missie van het ROC van Amsterdam – Flevoland luidt: ik investeer in mensen om een brug te slaan naar werk, samenleving en vervolgonderwijs. De missie is in de ik-vorm geformuleerd om het belang van de betrokkenheid van iedere medewerker te benadrukken. Samenwerkend in teams, met een grote mate van zelfstandigheid, vormen de medewerkers de spil in het bereiken van een hoge kwaliteit van het onderwijs. Daarbij gaat het niet alleen om het aanleren van een vak, maar ook om de ontwikkeling van de student als burger en als persoon. Op deze gedachte is onze visie geënt: ‘Wij verzorgen onderwijs dat je uitdaagt je te ontwikkelen tot gewaardeerd vakman, actief burger en succesvol student’. In lijn met deze missie en visie is onze meerjarenstrategie ‘Elk team een superschool in 2020’ tot stand gekomen.
Zowel het ROC van Amsterdam als het ROC van Flevoland verzorgen middelbaar beroepsonderwijs (mbo) dat is ondergebracht in twaalf mbo-colleges. De mbo-colleges van het ROC van Amsterdam bevinden zich in Amsterdam, Amstelveen, Hoofddorp en Hilversum. De mbo-colleges van het ROC van Flevoland in Almere en Lelystad. Daarnaast wordt op het Joke Smit College in Amsterdam voortgezet onderwijs voor volwassenen verzorgd. Ook is er een afdeling Educatie & Inburgering waar
taalonderwijs kan worden gevolgd en ook het VOvA, het Voortgezet Onderwijs van Amsterdam, is verbonden aan het ROC van Amsterdam.
De meerjarenstrategie is gericht op het ruimte geven aan en ondersteunen van de teams om hen daarmee de mogelijkheid te geven voor hun studenten een superschool te worden. Het vo-onderwijs en het volwassenenonderwijs zijn op dezelfde manier ondergebracht in kleine zelfstandige scholen. Ook de afdeling Educatie & Inburgering heeft een eigen identiteit.
We geven iedereen ruimschoots aandacht voor zijn of haar persoonlijke en maatschappelijke ontplooiing.
We streven ernaar om het beste uit onszelf te halen en dagen onze studenten uit hun talent volledig te benutten.
We komen onze afspraken na, hebben onze zaken op orde en weten waar we naar toe willen en hoe daar te komen. We nemen verantwoordelijkheid voor onze beslissingen en handelen zorgvuldig.
We streven altijd naar verbetering, creëren nieuwe mogelijkheden en benutten kansen. Onze deskundigheid vormt daarvoor de basis.
/Vakkundig
We werken samen op een respectvolle manier in een informele sfeer waarin iedereen zich geaccepteerd voelt. Door onze open houding staan we dicht bij onze studenten.
Het ROC van Amsterdam en het ROC van Flevoland werken nauw samen. Dit met als doel te leren van elkaar en de kwaliteit te borgen. Het ROC van Amsterdam - Flevoland kent twee bestuursorganen: de Raad van Bestuur en de Raad van Toezicht. Het ROC van Amsterdam en het ROC van Flevoland hebben beiden een eigen College van Bestuur. Dit houdt in dat de instellingen zelf de kern van de door hen aangeboden opleidingen verzorgen en zelfstandig verantwoording afleggen over de kwaliteit van het onderwijs aan de Raad van Toezicht en de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW).
Het uitgangspunt bij het organiseren van het onderwijs is klein binnen groot. Dit houdt in dat de mbo-colleges hun eigen visie formuleren om op basis daarvan hun organisatie in te richten. De kleinste maat is echter niet het mbo-college, maar het team. De teams hanteren een eigen onderwijsconcept, passend bij de opleidingen die zij aanbieden en de doelgroep die zij bedienen.
waarden
Ons beleid is niet alleen gebaseerd op onze missie en visie, maar ook op onze kernwaarden. Binnen het ROC van Amsterdam – Flevoland hebben we vijf kernwaarden gedefinieerd.
volgende pagina
ROC van Amsterdam –
Flevoland
Amsterdam – Flevoland